surag.mn
facebookinstagramtwitteryoutube
1 минут унших

2011 оноос хойш 826.4 сая долларын алдагдсан боломж байсан

2011 оноос хойш 826.4 сая долларын алдагдсан боломж байсан

Нүүрсний сонсголын эхэнд шинжээч  Эрдэнэс Тавантолгой  ХК-ийн гэрээний худалдах, худалдан авах гэрээний ерөнхий мэдээллийг хүргэлээ. Үүнд,

2011-2015 онд “Чалко” гэрээний үнэ тогтоох аргачлал
201-2017 онд ТУЗ-аас баталсан үнэ тогтоох аргачлал
2017-2020 онд Нээлтэй сонгон шалгаруулалт
2020-2022 онд ОУ-ын таван индекс үзүүлэлтийн аргачлал
2023 онос хойш биржээр нүүрсний үнийг тогтоож байсан.

Эдгээр аргачлал хоорондын үнийн зөрүүг тооцоолон гаргасан. Дэлгэрүүлбэл, Нийт нүүрсний борлуулалтын гэрээний сарын дундаж үнийг ЭТТ ХК-ийн тухай бүр мөрдөж байсан үнэ тогтоох аргачлалын үнэтэй харьцуулан нийт үнийн зөрүүг тооцоход ойролцоогоор 826.4 сая доллар гарахаар байна.

Даргалагч Б.Энхбаяр: Ганцмодны үнэтэй харьцуулаагүй. 2011 оноос хойш 826.4 сая долларын алдагдсан боломж байсан гэж шинжээч дүгнэж байна. Энэ зардал нь хаана зөрүү гарч алдагдсаныг ЭТТ уурхайгаас Цагаанхад дахь талбай хоорондын 230 км замд тээврийн зардал тонн тутамд 10-14.2 доллар зардал гардаг бол Цагаанхаднаас Гашуунсухайт боомт хүртэл 20км замд тээврийн зардал 28-121.8 доллар гардаг. Нүүрсний хулгайн үнийн зөрүүний гол асуудал Цагаанхаднаас Гашуунсухайт боомт хоорондыг тээврийн зардлыг огцом нэмэгдүүлэх байдлаар үнийн зөрүүнд ажилладаг схем харагдаж байна. Энэ тооцоолол бус борлуулалтын гэрээний тооцооллоор ийм дүн гарлаа гэв. 

Холбоотой мэдээ

Сэтгэгдэл

Анхаар! Та сэтгэгдэл бичихдээ хууль зүйн болон ёс суртахууныг баримтална уу.

Одоогоор сэтгэгдэл бүртгэгдээгүй байна.

Шинэ сэтгэгдэл нэмэх

500 тэмдэгт хүртэл хязгаартай.

№1